Skräcken dödade nästan Dead Space – spelets skapare berättar

Dead Space blev en mäkta omtalad favorit i gamingvärlden efter lanseringen 2008. Rymdäventyret med ingenjören Isaac Clarke fick oss nästan att ringa efter första bästa hjärtkirurg efter den mastodonta skräcken som lurade bakom varje hörn. Att spelet var galet snyggt och spännande gjorde inte saken sämre.

Men skräckscenerna var också orsaken till att Dead Space nästan aldrig blev av. Det avslöjar Glen Schofield – regissören bakom spelet – som hade ambitionen att skapa den mest hårresande spelprodukt som någonsin visats på en bildskärm. Nu berättar han om utvecklingen och tanken bakom Dead Space. Det är väl värt ett besök och 19 väl spenderande minuter.

Skulle du vilja se Dead Space 4 om den stunden skulle uppstå i en nära framtid?

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Hösten 1993 introducerades jag till spelvärlden med ett SNES och Super Mario World. Sedan dess har konsolerna och spelen rullat på genom åren. När jag inte spelnördar arbetar jag som lärare och tränar på gym. Anser att Resident Evil 2, Super Mario 64 och The Legend of Zelda: Ocarina of Time är de bästa spel som gjorts.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.