Ubisoft rapporterar stor vinst för tredje kvartaler 2012. Hela €802 miljoner till skillnad från föregående års €652 miljoner. En ökning på hela 23% (eller 19.2% om man ser till valutaförändringar som skett).
De första nio månaderna av det fiskala året 2012-13 hamnade försäljningen på £1081 miljoner emot föregående €900 miljoner.
Stor förtjänst till detta har vart Ubisofts kärnsegment med spelserier som Assassin’s Creed där AC3 slagit rekord med över 12 miljoner sålda kopior både digitalt och fysiskt, en ökning på 70% från AC:Revelations. Även Far Cry 3, som var den bäst betygsatta shootern i 2012 för Xbox, har redan sålt över 4.5 miljoner kopior.
Onlinesegmentet har även det ökat kraftigt till €55.2 miljoner, en ökning på imponerande 143% vilket till stor del är deras digitala distribution av spel och DLC intäkter.
Casualsegmentet har som förväntat minskat något eftersom kärnan och onlinesegmentet vuxit så mycket. Just Dance 4 leverade bra med wii och kinect marknaden. Med sina 8 miljoner sålda exemplar så rankades titeln reguljärt ibland de bäst säljande spelen över hela världen.
Yves Guillemot, chief executive officer, sade ”Fiscal 2012-13 is a real turning point for Ubisoft. Our performance fully validates our long-term choices and the large-scale investments we have been undertaking for several years now, with a sharp ramp-up in games for core gamers and notably our strong comeback into the major segment of shooter games. Assassin’s Creed 3 has reported record-breaking sales of over 12 million units and year after year is marking its position as one of the industry’s major franchises. We have also reestablished Far Cry as one of the major pillars of our offering for core gamers, with Far Cry 3 the highest rated shooter of 2012 for Xbox 360 and winning the Gamespot People’s Choice Game of the Year award. We now have greater visibility in terms of future revenue and profitability for this franchise. Thanks to these successes and the ongoing solid performance for Just Dance, Ubisoft’s market share has topped 11% for the first time in both the United States and Europe. Lastly, we are continuing to capitalize on the strong growth trajectory of the Online segment, which in the third quarter of 2012-13 was propelled by a sharp increase in DLC revenues and in digital distribution – a channel that is having an increasingly material impact on our performance.”
Yves Guillemot avslutade med att säga ”We are now reaping the initial benefits of the two deep-seated transformation processes we have undertaken, namely the Lead and Associate structure for our creative studios, and internal development of our online expertise with versatile teams. In 2013-14, thanks to an even stronger offer for core gamers and continued robust momentum for free-to-play games and digital distribution, Ubisoft should continue to capitalize on these underlying trends and win new market share in both the retail and online channels. Consequently, in the next fiscal year we expect to see further growth in both sales and current operating income.”
Vidare förväntar sig företaget en försäljning på mellan €159 miljoner och €179 miljoner under fjärde kvartalet.