Nyligen släppta spel
Dark Souls: Remastered Recension (PS4)
Dark Souls: Remastered är grundspelet och DLC:n i en förpackning, komplett med bättre upplösning och bildrutor per sekund. Mästerverket är sig likt men för den souls-hungriga veteranen finns inte mycket annat än nostalgi att återvända till.
Bloodstained: Curse of the Moon Recension
Koji Igarashi, skaparen av Castlevania-serien, drog igång en kickstarter och fans av den främsta vampyrserien i spelvärlden fick se fram emot Bloodstained: Ritual of the Night. De nådde sitt mål utan större problem och som ett stretch goal utvecklades det retrodoftande pixeläventyret Bloodstained: Curse of the Moon. Och för att vara ett stretch goal är det här otroligt bra.
Tennis World Tour
Tennis World Tour av studion Breakpoint skall ta tennisvärlden med storm. I spelets karriärläge måste spelaren bland annat bestämma vilka turneringar som skall spelas för att hitta en så rak väg som möjligt mot toppen på världsrankingen.
Runner3 Recension
Det här är knappast det första spelet Commandervideo är med i. Allt startade med Bit.Trip-kvintologin med suffix som Beat, Core, Void, Fate och Flux. Efter dessa fem spel släpptes Bit-Trip Runner, där spelet utformades till vad det har blivit idag. De första fem spelen utvecklades av Gaijin och var redan från start rytmbaserade spel. I Bit.Trip Runner fortsatte temat med musik och synkroniserade handlingar. Det var ett retrodoftande spel som gått från diverse Pong-iterationer till ett plattformsupplägg. Du fick springa på en bestämd väg genom banorna, där spelaren fick se till att undvika de o...
Little Witch Academia: Chamber of Time Recension
Little Witch Academia: Chamber of Time, baserat på animen från Studio Trigger, blandar äventyr och brawling med lättare rollspelselement på ett smidigt sätt. Tyvärr störs upplevelsen av otydlighet, underlig speldesign och röriga menyer.
Wizard of Legend Recension
Rouge lite är en utveckling av rogue like och har varit med oss de senaste åren. De huvudsakliga reglerna för en rogue like är permanent död, RNG-banor och turbaserade strider. Med spel som The Binding of Isaac och Dead Cells har konceptet tydligt utvecklats och realtid är mer än ofta använt i spelen. I rogue lites kan du låsa upp nya föremål och power ups som kan användas vid nästa genomspelning. Du dör en permanent död, men din progression fortsätter mellan varje spelsession. Denna konstanta progression har idag har blivit en standard och ger dessa spel ett enormt omspelarvärde. Wizard of Le...
Pillars of Eternity II: Deadfire Recension
Pillars of Eternity II: Deadfire fortsätter sagan om The Watcher och gudarnas maktspel. Det är tillräckligt förankrat i föregångaren för att tillfredsställa fans nördiga förväntningar, samtidigt som det presenterar så mycket nytt att världen aldrig tycks stagnera. Deadfire är en suverän uppföljare i den form klassiska rollspel var förut - sammanlänkade. Ny som gamla beslut och konsekvenser förföljer dig som en skugga och gör äventyret konsekvent och emotionellt engagerande.
Conan Exiles Recension
En grym idé som tyvärr inte når hela vägen fram, om ens halvvägs. Premissen är lockande, men när en börjar utforska en värld full av buggar, konstig fysik i en visuellt oinspirerande förpackning känner motivationen långt bort.
Donkey Kong Country: Tropical Freeze for Switch Recension
Donkey Kong Country: Tropical Freeze var ett utmärkt som flög under mångas radar på grund av plattformen det släpptes på. Nu kommer det dock in för rond två på Nintendo Switch, vilket verkar vara en långt bättre konsol för titeln. Med strömlinjeformade laddningstider och uppdaterad grafik är detta mionst sagt ett välkommet återseende