Ni kanske minns vårt reportage i mars från Swedish Game Awards Conference 2014, där flera begåvade studenter och indiespelutvecklare presenterade sina verk. Skövdebaserade TarHead Studio med deras plattformsspel GRiEF var ett av de framträdande utvecklarna närvarande på både SGA 14 och förra årets Gamex. I år är de tillbaka och rockar med deras kommande spel RUiN på Comic Con Gamex!
RUiN är ett multiplayer online arena-spel som går ut på att slå ut motståndarna ur arenan med hjälp av magier och annat explosivt. Ett slags herren-på-täppan möter DotA, möter Super Smash Bros. Arenorna är dynamiska (den spelbara på mässan krympte under matchens gång) och varje kämpe går att skräddarsy med fem olika egenskaper.
RUiN är i ett tidigt utvecklingsstadium men ser mycket lovande ut. Det lilla jag spelade under mässan räckte för mig att se potentialen. Om inte annat så är alla nyfikna och entusiastiska besökare ett mått på framgång. TarHead Studios egna tvist på spelgenren är intressant och kan vara vad alla MOBA-spelare inte visste att de ville ha.
RUiN utvecklas för PC och kommer ha en beta nästa år. Jag föreslår att du lägger RUiN på minnet och håller ögonen öppna.