Cyberpunk 2077 patch 1.1 live nu – förbättrar stabilitet

Årets första patch väger tungt på cirka 17 GB och åtgärdar många buggar och förbättrar stabilitet på alla plattformar. Däremot verkar det ha introducerat nya problem som potentiellt kan hindra din framfart.

Sent igår kväll släpptes årets första patch till Cyberpunk 2077, patch 1.1 som åtgärdar en svit av buggar men framförallt förbättrar spelets stabilitet på samtliga konsoler.

Den främsta justeringen är minnesanvändningen i spelet som nu ska resultera ett stabilare spel överlag. På Playstation 4 märkte jag en betydligt snabbare laddningstid och generellt bättre bildskärmsuppdatering. Kartan är märkbart smidigare att kontrollera nu och det hackar inte när du hoppar mellan menyer.

Däremot är prestandan fortsatt krävande under snabba bilfärder. Artificiell intelligens fortfarande beng, även om minnesresurserna skulle förbättra det.

Du kan läsa den fullständiga listan av åtgärder på Cyberpunk 2077.

Efter patch 1.1 har jag försökt pressa spelet på min Playstation 4 för att testa stabiliteten. Jag gick in i befolkade områden, jiddrade med spawns och körde ett varv runt staden så fort jag kunde – aktiviteter som tidigare resulterat i många krascher. Inget jag gjorde resulterade i att spelet dog, vilket är ett gott tecken. Däremot har jag inte gjort några längre tester, så det visar sig hur stabil den nya versionen är under längre spelsessioner.

Nya problem

Det är inte helt ovanligt att patcher för med sig nya problem och patch 1.1 till Cyberpunk 2077 verkar följa samma trend. Vad många rapporterat är att ett samtal med Takemura kan låsa sig och det blir omöjligt att fortsätta storyn. Se därför till att göra en back up på dina sparfiler, eller invänta en hotfix. Problemet uppstår mellan Takemuras uppdrag Down on the Street och Gimme Danger.

Andra rapporterar försämrad stabilitet och visuell kvalitet efter 1.1, men överlag verkar patchen vara ett steg fram för Cyberpunk 2077.

Vidare verkar det som att CD Projekt Red ändrat loot-systemet i smyg eller fixat en bugg angående loot. Tidigare har du kunnat generera särskilda önskvärda stats och egenskaper på ett föremål genom att ladda om din sparfil innan du plockar upp föremålet. Efter patch 1.1 verkar loot i kistor ha förutbestämda egenskaper. Slumpmässig loot från dödade fiender verkar fortfarande slumpmässig.

Jag är en gamer av den gamla skolan och uppskattar både spel som utmanar mitt tålamod och spel som jag kan fly in i. Mina bästa minnen kommer från Super Mario Bros. 3, Mega Man, The Legend of Zelda och Final Fantasy. Nu finner jag mina kickar i Destiny, Bloodborne och Shovel Knight och gömmer mig i Bethesda och BioWares världar.

Vad tycker du?

0 0

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att synas. Obligatoriska fält är märkta med *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Glömt lösenord

Ange ditt användarnamn eller din e-postadress. Du kommer att få en länk för att återskapa ditt lösenord via e-post.